I'm in Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Nick en Marion Zuid-Amerika - WaarBenJij.nu I'm in Miami Beach - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Nick en Marion Zuid-Amerika - WaarBenJij.nu

I'm in Miami Beach

Blijf op de hoogte en volg Nick en Marion

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Lieve allemaal,
Hier ons eerste echt reisverslag, en wel vanuit Miami beach.
Gister zijn we dus om 5uur 's ochtends vertrokken uit Nijmegen naar het vliegveld van Dusseldorf. Na een vlucht van bijna 11 uur, 2 maaltijden, 3 films (Nick) en een half seizoen van Game of Thrones (Marion) later, kwamen we aan in Miami. Of nou ja, bij de douane..... want daar stond een rij van ongeveer een uur. Vervolgens moesten we bij meneer X onze vingerafdrukken geven en reisdoel, relatie, vertrekdatum enz beschrijven. Nadat hij ervan was verzekerd dat we niet kwamen om de president te vermoorden, kregen we een stempel en een hartelijk 'Welcome to America'! Op naar de bagagebanden dus, waar we al vrij snel onze backpacks zagen voorbij komen. Op moment dat we onze tassen op onze rug hijsen, komt er security met hond voorbij lopen. En jahoor, dat lieve hondje gaat natuurlijk bij de rugzak van Nick zitten en kijkt vriendelijk naar zijn baasje. Kut... "Sir, can you open your bag, please?" Ja, natuurlijk! Ik heb niets te verbergen, en het blijkt dat de hond getraind is om fruit op te sporen! Ja, die bananen hadden we gelukkig al in het vliegtuig opgegeten. Dus gelukkig mochten we zonder problemen uiteindelijk het land in. Het heeft even geduurd voordat we bij de juiste bus kwamen die ons naar ons hostel bracht, maar na ruim een uur waren we eindelijk ter plaatse. Het hostel is verder prima, we slapen op een 12 mixed dorm met 1 wc en douche, maar ontbijt lunch avondeten zijn inbegrepen, evenals wifi en jacuzzi! Het avondeten hebben we links laten liggen om de strip van Miami Beach te gaan verkennen: Ocean Drive! Overladen met restaurants, bars en clubs, waar op alle TV's de Super Bowl werd uitgezonden. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen in een typisch Amerikaans restaurant, waar we een hamburger, frietjes en een biertje hebben gegeten terwijl we ons langzaam bewust werden van het avontuur dat nu echt begonnen is. Omringt door gekke Amerikanen in alle vormen en maten, de meest dure auto's (Masarati, Porsche en Ferarri) keken we onze ogen uit. Maar de lange reis en tijdsverschil eistte om half negen zijn tol (we waren al 24 uur wakker), en hebben we onze bedden opgezocht.

Vandaag hebben we natuurlijk het echte Miami Beach bezocht, 10min lopen vanaf het hostel. Heerlijk om op het strand te liggen, te zwemmen in zee en het echte vakantiegevoel over je heen te laten komen. Nick heeft (als echte bioloog) ook nog kunnen genieten van enkele pelikanen die overvlogen. Helaas bleken onze witte winterhuidjes nog niet helemaal klaar voor zoveel zon. Enigzins verbrand zijn we nu weer terug in het hostel, waar we nu dit stukje schrijven. Vanavond doen we lekker rustig aan omdat morgen alweer de volgende reisdag op het programma staat.
Eind van de middag zullen we vanaf Miami, via Bogota (Colombia), naar Santiago (Chili) vliegen, waar we 5 februari om 6uur 's ochtends (lokale tijd) aan zullen komen. Tegen die tijd zullen we weer een nieuw reisverslag posten, als we daar de mogelijkheid voor hebben.

Lieve groetjes uit Miami!
Nick en Marion

Tags: Miami