Wist je dat... - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Nick en Marion Zuid-Amerika - WaarBenJij.nu Wist je dat... - Reisverslag uit Uyuni, Bolivia van Nick en Marion Zuid-Amerika - WaarBenJij.nu

Wist je dat...

Blijf op de hoogte en volg Nick en Marion

28 Februari 2014 | Bolivia, Uyuni

Omdat we zoveel kleine dingen en feitjes tegenkomen, willen we het volgende nog met jullie delen:

Wist je dat...
... iedereen z'n naam en paspoortnummer moet opschrijven in de Chileense bussen, zodat de Chileense overheid weet wie in welk deel van het land is.
... we de hele Panamerican road hebben afgereden in Chili.
... het meerendeel van de Chileense kinderen last heeft van overgewicht.
... Arica ook in de Atacama woestijn ligt en dat er per jaar maar 0,8mm regen valt.
... je in Chili alleen zonnebrandcrème met factor 50 kan kopen.
... Chilenen massaal parasols meenemen naar het strand.
... Chilenen het telkens weer voor elkaar krijgen om oncomfortabel dichtbij jouw plekje te gaan zitten op het strand.
... we bijna dagelijks een avocado en een mango eten omdat die hier zo ontzettend lekker zijn.
... je in San Pedro de Atacama tussen 23u en 7u geen stromend water hebt.
... in San Pedro de Atacama de UV index 16.00 uit 16.00 is.
... Marion als eerste is geveild door de diarree.
... er hier collectieve taxi's zijn.
... een 2-persoonskamer in Bolivia maar €8,- kost per nacht.
... we tijdens onze Uyuni trip een woestijnvos en vizcacha's hebben gezien, waarvan de laatste op een mislukt konijn lijkt.
... we naast onze eigen Melkweg ook twee andere melkwegstelsels hebben gezien met het blote oog.
... we behalve lama's en alpaca's ook veel vicuña's hebben gezien. (een bedreigde diersoort)
... je in Bolivia altijd en overal je eigen wc papier bij je moet hebben.
... de flamingo's hun roze kleur hier krijgen door het eten van algen in plaats van garnaaltjes.
... Marion al twee zonnebrillen heeft versleten.
... de gemiddelde Boliviaanse deur tot onder Nick z'n neus komt, en hij daardoor al meerdere malen hard zijn hoofd heeft gestoten.
... Bolivianen hun huis maar half afbouwen zodat ze geen belasting hoeven te betalen.
...er in La Paz meer taxi's dan normale auto's rondrijden.
...ze in Bolivia speeltuinen hebben die eigenlijk openlucht fitnessruimtes zijn.
...het verbranden van gemummificeerde baby-lama's geluk brengt.
...we ons best gaan doen om binnenkort een nieuw verslag te posten over Bolivia!

Kusjes! Nick en Marion

• 16 Maart 2014 - 01:42

Steve:

Wist je dat... ik het verbranden van gemummificeerde babylama's maar niks vind. Bijgeloof speelt blijkbaar een grote rol aan die kant van de aardbol. Jullie hadden het al over de duivel in de zilvermijnen en nu deze 'geluksbrengers'. Wat gaan jullie allemaal nog meer tegenkomen? Doe mij maar een konijnenpootje aan de achteruitkijkspiegel ;)
    Adios gauchos.

• 16 Maart 2014 - 13:21

Will:

Haha, leuk al die weetjes over een andere cultuur, gezien door jullie ogen!! Wat dat wc papier betreft: alsof je op de camping bent, toch?!

Xxx Will

• 16 Maart 2014 - 14:05

Opa En Oma Uit Overeloon:

Weer een leuk verslagje van een heel andere wereld. Wij vinden dat erg leuk en interessant.
    Ga maar lekker door en geniet en geniet. Hou alles goed in de loop behalve de buikloop.
    Verder goed vervolg op jullie reis.

• 17 Maart 2014 - 11:36

Lenneke:

Foto's!!! ;-)

• 17 Maart 2014 - 14:25

JJ:

Super leuk! Wist-je-datjes zijn altijd sterk. Volgende keer maar een greppel graven om je plekje op t strand, dat zal ze leren!

• 17 Maart 2014 - 15:40

Therese:

Leuk, wist ik allemaal niet :)
    We willen foto's!! Wist je dat ze in Bolivia niet genoeg WIFI hebben voor ongeduldige thuisblijvers?
    xxx mama